Kratka povijest

Pred kraj desete godine postojanja projekta Iće&piće, časopisa za kulturu stola, potpuno samostalnog i neovisnog projekta, čiji je prvi broj izdan u veljači 2007, došlo je vrijeme za promjene.

U trenutku kad smo se pojavili na hrvatskom tržištu nije ni postojao časopis takva profila. Naši uzori, najpoznatiji svjetski eno-gastronomski časopisi, bili su samo uzor da napravimo jednako kvalitetan, ali originalan i drukčiji časopis koji će biti u njihovu rangu. Proglašenje časopisa trećim na svijetu (Gourmand Awards 2011) ne bi možda bilo toliko važno da ispred nas nisu bili svjetski relevantni časopisi kao Lucky Peach (Momofuku Restaurants) i Falstaff, čime smo i potvrdili željenu kvalitetu našega časopisa.

Punih deset godina prezentiramo i promoviramo najbolje iz hrvatske i svjetske gastronomije, dosegnuli smo visine kojima se ni sami nismo nadali. Pomalo nam je žao konstatirati da su mnogo bolji odzivi stalno dolazili iz inozemstva, gdje smo uspostavili vrlo uspješne profesionalne i prijateljske kontakte s najboljim protagonistima na svjetskoj eno-gastronomskoj sceni.

Maksimalno objektivno i (pozitivno) kritički preispitivali smo nesmotrene i loše poteze naših institucija u području eno-gastronomije, stalno podupirali napredak i kvalitetu ugostiteljstva i kvalitete proizvodnje i usluga, kritički preispitivali općeprihvaćene projekte tanke logike i često bili osamljeni u tome. No time smo ujedno dosegnuli status objektivnog, nepotkupljivog i relevantnog medija. U stalnoj borbi za vjerodostojnu eno-gastronomiju trajno smo se suprotstavljali nepotrebnom populizmu i kvaziglamuru koji trajno onemogućavaju uspostavljanje objektivnih kriterija i uzdizanje tanke eno-gastronomske kulture u Hrvata.

Uspostavili smo stalne teme i rubrike do tada koje nisu postojale u tisku. Neke, poput tradicijske kuhinje, preteča su projekata koje danas institucije promoviraju kroz lokalne i internacionalne promotivne aktivnosti i uvrštavaju u postupke internacionalne zaštite.

Nekoliko članaka (barem tradicijska kuhinja i domaći vinari) stalno prevodimo na engleski jezik i time upoznajemo strance sa našom scenom.

Pokrenuli smo i naš originalan web www.iceipice.hr s velikom bazom informacija i fotografija, s posebnom engleskom inačicom.
U ovih deset godina pojavilo se mnoštvo časopisa eno-gastronomske tematike. Neki su nakon nekog vremena odustali, neki životare, neki su se netom pojavili. Situacija za tiskane medije nije nimalo dobra. Unatoč činjenici da je I&P najstariji član-izdavač u sustavu ABC Hrvatska (tripartitna organizacija izdavača, oglašivača i agencija koja nakon stručne revizije daje relevantne podatke o nakladi), vremena za I&P nisu laka. U 2015. povećali smo za 12 posto broj prodanih primjeraka u odnosu na prethodnu godinu.

No, kao što smo se još u prosincu 2008. odvažili na originalan način distribucije časopisa s brendiranim koricama, vrijeme je za još neke novosti.

U poplavi časopisa slična pristupa i sadržaja, želimo definirati novi smjer upravo preko istinskih sudionika (nimalo glamuroznih) koji se žele odmaknuti od naslova tipologije žutoga tiska i nevjerodostojnih preporuka. Smatramo da (mala) Hrvatska treba krenuti (malim, pa velikim) koracima drukčije (i hrabro) – naprijed!

Što je to sustav Prijatelja I&P?

U našoj borbi za vjerodostojnu eno-gastronomiju odlučili smo napraviti sustav u kojem će se predstaviti i prepoznati i vjerodostojni sudionici, bilo kao oglašivači i posrednici (agencije), proizvođači (ugostitelji, vinari, maslinari i ostali proizvođači) ili kao pojedinci (profesionalci, blogeri, foodiji, konzumenti i sl.). Osnovni je kriterij da su sve to sudionici naše eno-gastronomske scene koji žele njezin opći napredak po vjerodostojnim kriterijima, kojima će se unaprijediti njezina kvaliteta (bez lažnih PR-ova, prezentiranja dubioza i slično).

U tom sustavu bitni su sudionici, a njihova će imena biti navedena (ako žele) u svakom časopisu i na mrežnoj stranici I&P. Kao originalan pristup zajedništvu uspostavljamo povratnu vezu između sudionika: I&P – Prijatelji I&P.

Pa da za početak pojednostavnimo (a i parafraziramo sportske navijače) naprosto želimo ustanoviti: kol’ko nas ima?!

Kako će funkcionirati Prijatelji I&P?

Prijatelje I&P (kao tripartitni sustav) čine zagovornici vjerodostojne eno-gastronomije povezani sustavom časopisa Iće&piće:

1. Oglašivači i njihove agencije
2. Proizvođači (ugostitelji, vinari, maslinari i ostali
proizvođači)
3. Pojedinci (profesionalci, blogeri, foodiji, konzumenti i sl.)
Svi oni, svaki u svojoj djelatnosti, uključit će se
posredovanjem I&P u podizanje razine hrvatske
eno-gastronomije na svoju i opću korist.

Da bi se takva vjerodostojna eno-gastronomija uspostavila, ovo je predloženi smjer. Svi članovi Prijatelja I&P moći će se identificirati svojom identifikacijskom karticom.

1. grupa: oglašivači i agencije

Da bi oglašivači postali Prijatelji I&P trebaju objaviti (minimalno) jedan oglas godišnje u iznosu od 10.000 kn + PDV u časopisu I&P. Agencijama oglašivača pripada rabat u iznosu od 20 posto za te oglase. Oglašivači i agencije bit će navedeni u promotivnom oglasu I&P (duplerica) u svakom broju časopisa. Redoslijed će biti abecedni (uz povlašteno pozicioniranje na listi onih koji su uplatili viši iznos u posljednjih godinu dana).

2. grupa: proizvođači

Svi sudionici-proizvođači iz navedenih uslužnih djelatnosti, prihvatit će Prijatelje I&P s entuzijazmom i veseljem kao vlastite kolege i prijatelje. Nisu propisani nikakvi oficijelni uvjeti dobrodošlice (popust u konzumaciji i sl.), jer to ostavljamo svakom kao slobodni izbor, tj. dobrodošlicu određuje domaćin (osobni doček i pozdrav, piće dobrodošlice, profesionalni komentari, pa i popust ili dar…) i čini ugodu gostima, kao povezanost kroz Prijatelje I&P.

3. grupa: pojedinci

Pojedinci kojima je istinski stalo do vjerodostojne eno-gastronomije, koje ne zanima glamuroznost ni populizam, već kvaliteta sadržaja i način pristupa ponuđenom na stolu, pravi su Prijatelji I&P. Postat će na razne načine: financijskim podupiranjem, nagovaranjem sudionika na eno-gastronomskoj sceni da podupru naš projekt organizacijski ili financijski, dostavom informacija o pravim događajima, ukazivanjem na slabosti aktualne ponude…

Posebnost: U ovu priču, u sve tri kategorije bit će uključeni i inozemni partneri (restorani i vinari) s kojima smo od početka postojanja časopisa izgradili odlične odnose i svim Prijateljima I&P bit će veliko zadovoljstvo dobiti posebnu dobrodošlicu na takvim mjestima.

Koje su dodatne koristi Prijatelja I&P od suradnje s I&P?

Prijatelji I&P su priča o zajedništvu i uz spomenute načine dobrodošlice I&P će im omogućiti posebnu povratnu vezu uz:
- Slanje posebnih newslettera o najnovijim i ekskluzivnim informacijama i adresama novih zanimljivih eno-gastronomskih mjesta; broj osoba koje će primati newslettere iz pojedinih oglašivača i agencija bit će ograničen sukladno broju objava (minimalno po dvije osobe iz svake firme).

- Ponudu i kreiranje posebnih i ekskluzivnih konzumacija (za različit broj osoba) u suradnji s profesionalcima-realizatorima.
Odgovore na konkretne, pojedinačne upite (ne u zadnji čas!J) o eno-gastronomskim informacijama iz Hrvatske i inozemstva (restorani, TOP mjesta, vinarije…).
- Još mnogo toga…

Identifikacija članova I&P: u početku objavom na listi u časopisu (ako žele), a poslije članskim karticama Prijatelja I&P kojima se predstavljaju na mjestima konzumacije.