Iće i piće

50a
50a

Broj 50 Travanj 2017.

Novi, jubilarni, pedeseti broj časopisa Iće&piće, (nekima) omiljenog štiva neće izaći u predviđenom terminu izlaska, sredinom travnja, 2017. g. I&P No 50 is delayed!

Najkraće obrazloženje glasi: u ovom gospodarskom trenutku Hrvatske, ne postoje opravdani komercijalni uvjeti za izdavanje novog, redovitog broja (travanj) časopisa I&P.

Naš desetogodišnji napor, nije pospješio uspostavu mehanizama vjerodostojnih kriterija u eno-gastronomiji, a naš koncept projekta baziran na originalnim materijalima, iako je odskakao od drugih medija ove tematike, izgubio je bitku pred copy-paste tehnikom, prenošenjem banalnih PR-ova, bavljenjem drugorazrednom produkcijom lokalnih kvazi glamuroznih tema i predstavljanjem nevažnih likova s te iste scene. Nikada nam nije palo na pamet, da slijedimo takav put.

Naš projekt nije dovoljno podržan od strane oglašivača i agencija (unatoč našoj izuzetno racionalnoj produkciji koja je za minimum troškova osiguravala najbolje iz hrvatske i inozemne eno-gastronomije), niti je ovim tržišnim kriterijima dovoljno prepoznata naša uloga u kulturološkom predstavljanju eno-gastronomije. Od trenutka kad smo postali svjesni da nema mjesta za neovisne i neumrežene stvaraoce, nismo uspjeli naći niti zainteresirane partnere s kojima bi ostvarili moguću sinergiju i stvorili preduvjete nastavka.

Naše redovito izlaženje prolongira se do daljnjega, a do tada ćemo raditi periodička-tematska izdanja s unaprijed zatvorenom financijskom konstrukcijom, kao što ćemo drugačije profilirati naše aktivnosti na našem lijepom webu. Prvo od takvih izdanja jest naš vodič Istarski vinski podrumi koji je pri završetku.

Iza nas ostaje zadovoljstvo učinjenim i zabilježenim (otisnutim). U 49 izdanih brojeva, na ukupno 7248 stranica knjižnog bloka (s pre-malo reklama), s otisnutih 613.600 primjeraka, objavljenih 2030 recepata, prikazom najboljeg iz eno-gastronomije na vlastitih 14.078 fotografija (i 1442 ostalih autora), odrađenih u tisućama sati ozbiljnog posla, pa vas u ovom trenutku ostavljamo da sami procijenite koliko ćemo vam (stvarno) nedostajati.

Treći na svijetu, nakon Lucky Peach (Momofuku), USA i Falstaff, Njem.-Austr.

Kad smo se prije deset (10) godina pojavili na hrvatskoj sceni, htjeli smo se pozicionirati kao hrvatska inačica najboljih svjetskih časopisa, a našu nakanu smo uspjeli i opravdati proglašenjem - 3. gourmet časopisom na svijetu (Gourmand Awards, Paris, 2012).

Istovremeno smo ukazivali na kontinuirano trošenje novaca na bezbroj bespotrebnih (a i šarlatanskih) projekata-gutača državnih i paradržavnih novaca. Uzalud, jer nitko nije trzao

ABC Hrvatska

(P)ostali smo najstariji član-izdavač ABC Hrvatska (od 29.04.2010.), tripartitne organizacije izdavača-oglašivača-agencija koja je uspostavila vjerodostojne kontrole (i) prodane naklade na našem tržištu. Nažalost, u našim uvjetima takva vjerodostojnost pokazala se potpuno nevažnom u odnosu na, puno važniju, dobru umreženost izdavača koji nisu članovi iste organizacije (ali nemaju nikakav hendikep zbog toga). Sa tržišta odlazimo s certificiranim podatkom o prosjeku prodaje za 2016. godinu od 7199 primjeraka!

Kupujmo hrvatsko i hrvatski oglašivači

Kao ilustraciju suradnje s hrvatskim oglašivačima nudimo vam ovu tablicu:

Oglašavanje 5 velikih u 10 (deset) godina izlaženja I&P (49 brojeva)
Vindija ukupno 0 oglasa !!!
Kraš ukupno 1 oglas u broju 1 (02.2007.)!!
Podravka zadnji oglas u broju 28 (12.2011.)!
Dukat zadnji oglas u broju 29 (02.2012.)!
Franck zadnji oglas u broju 40 (10.2014.), predzadnji u broju 24 (04.2011.)!

Zato nam nemojte zamjeriti što ne suosjećamo previše s velikim (za nas nevidljivim) hrvatskim oglašivačima u njihovim problemima s Lex Agrokorom. Usput, o Agrokoru nećemo posebno (u trenutku kad su svi iznenađeni) tek npr. zadnji oglas LEDO (1/2 stranice) objavljen je u broju 33 (12.2012.)! Treba li dodati 0 oglasa domaće Hrvatske poštanske banke, (ukupno) 1 oglas Zagrebačke pivovare (07.2010.)…?

Daljnji komentari čine nam se sasvim nepotrebnima, pogotovo u kontekstu trajnog slogana HGK: Kupujmo Hrvatsko!

Agencije

Izuzetno cijenimo malobrojne agencije koje su našle interes u oglašavanju svojih klijenata u našem časopisu. Nažalost, ne postoji niti jedna agencija koja je to kontinuirano radila, niti je ikada pokušala ostvariti stalnu suradnju s nama, pa čak ni napraviti neke zajedničke kreativne projekte.

Zakon o medijima i HGK

Pored defektnog Zakona o medijima (Ministarstvo kulture) i zakonski besmislene operative HGK u tzv. Evidenciji izdanih potvrda o upisu u Upisnik HGK o izdavanju i distribuciji tiska u čijem godišnjem igrokazu prijavljivanja podataka i naklada smo morali sudjelovati proteklih 10 godina, nagledali smo se (zakonski prijavljenih i neprijavljenih) časopisa koji su 10 puta povećavali svoju stvarnu nakladu, izlazili s novim časopisom s temom jagode u rujnu mjesecu, gledali glamurozna izdanja koja, nakon dvogodišnje varijante besplatnog izdanja, hrabro izlaze na kiosk i ostvaruju grandiozne rezultate prodajom prva dva broja na kioscima u 360 i 480 primjeraka(!). Bilo ih je još, ali besmisleno je pričati dalje. Sve smo ih ispratili na putu u povijest, gledajući pri tome kako imaju puno više oglasa od nas (jer oni su znali kako) i tako iscrpljeni, pridružili smo im se i sami u vječnim lovištima.

Što smo (još) ostavili za sobom

Nećemo nabrajati što smo sve pokušali (a dijelom i uspjeli) u naših 10 godina (više na http://newsletter.iceipice.hr/Portfolio_10_godina_Ice&pice.pdf ili https://issuu.com/iceipice), jer je to sada sasvim nevažno.

Zahvaljujemo svim vrijednim suradnicima koji su gradili projekt I&P, oglašivačima i agencijama s kojima smo surađivali, a najviše pod svega zahvaljujemo našim vjernim čitaocima (a posebno pretplatnicima), za brojne iskrene izraze podrške. Šteta, da se živi od tapšanja po ramenu, gdje bi nam bio kraj!?

Nakon 22 godine rada za putni časopis Croatia (Croatia Airlinesa), nakon dugogodišnjeg rada u ORIS-u, nakon punih 10 godina stvaranja časopisa Iće&piće, mogu reći samo jedno: znam da ništa ne razumijem. (Jer sam u Hrvatskoj?)

Ne razumijem da časopis s certificiranim prosjekom prodaje od 7199 primjeraka (za 2016) odlazi, a časopisi iste tematike koji imaju najmanje dvostruko manju nakladu – ostaju!? (Jer smo u Hrvatskoj?)

Sve najbolje želi vam
Damir Fabijanić,
ponosni inicijator i glavni urednik časopisa Iće&piće

Travanj 2017.

Dragi naši, još uvijek radimo na prodaji e-izdanja na našem webu. U međuvremenu možete kupiti e-izdanja svih brojeva na ikiosk.hr

E-izdanje