Iće i piće

Pablo Dagnino Pinasco: Lovac na chefove

Velimir Cindrić

U odnosu na razdoblje od prije samo desetak godina, današnje je tržište restoranske industrije znatno zasićenije i kompetitivnije, čak i uz probleme koje je prouzročila pandemija. Osim što postoji više restorana po četvornom kilometru, ljudi danas više putuju, imaju pristup većem broju kulinarskih emisija i internetskih videozapisa o hrani, a sada i bolje razumiju razlike u kuhinjama ne samo od zemlje do zemlje već i prema regiji ili posebnim vrstama hrane. Kako bi se restorani mogli uspješno natjecati na tom „nagužvanom“ tržištu, moraju se izdvojiti iz mase ostalih. Najčešći način je ponuditi bolju uslugu i bolju hranu, ali ponekad čak niti to nije dovoljno. Zato ambiciozni suvremeni restorani posljednja dva desetljeća rade na brendiranju chefova i pomnom održavanju uspješno izgrađenih robnih maraka. I dok su nekad chefovska imena iskakala iz gomile revolucionarnim konceptima, inventivnošću i osobnošću, danas za taj posao trebaju talentirani poslovni ljudi koji predvode čitave ekipe specijaliziranih stručnjaka.

Jedan od desetak najistaknutijih na tome području u svijetu je 46-ogodišnji Argentinac Pablo Dagnino Pinasco, direktor grupacije END TM. Njegova agencija (ili čak bolje reći projekt), pod imenom Chefs Hunter (jedna od grana grupacije), sa sjedištem u američkome Miamiju, specijalizirana je za ekskluzivne poslove u restoranskoj industriji i služi kao poveznica između chefova iz cijeloga svijeta i zahtjevnih klijenata. Njezina je bit predstavljanje međunarodne kreativne kuhinje fine dining restorana, „pružajući nova gastronomska iskustva i ujedinjavajući različite gastronomske kulture svijeta u eksplozivnoj multikulturalnoj razmjeni korijena i okusa“.

U svemu glavnu ulogu igraju chefovi, koji u rukama Chefs Huntera postaju spremni za suočavanje s izazovima budućnosti. Taj postupak, između ostaloga, podrazumijeva ponovno osmišljavanje i osnaživanje identiteta pojedinog chefa („Osim što smo dio moderne kulinarske industrije, mi smo učinkovita i ambiciozna ekipa sa stalnom inicijativom osiguranja uspjeha naših klijenata“, reći će Dagnino Pinasco).

Međunarodno hvaljen, Chefs Hunter radi s ponajboljim chefovima svijeta, nagrađenim Michelinovim zvjezdicama i priznatim na listama The World's 50 Best Restaurants i The Best Chef Awards. Među najvažnijim suradnjama bila je i ona s Ferranom Adrijom, u obliku dokumentarnog intervjua za ChefsTV (Chefshunter je bila agencija zadužena za uspostavljanja kontakta sa slavnim chefom). Osim toga, Ferran je u vrijeme pandemije za ChefsTV napravio i intervju uživo na Instagram profilu ChefsTV-a.

Nadalje, agencija pruža stratešku podršku, savjetovanje i organizaciju događanja suvremene kreativne kuhinje za više velikih međunarodnih robnih maraka. Zajedno s partnerskom tvrtkom En Corto Producciones, Chefs Hunter stvara i originalni audiovizualni sadržaj sa svrhom ulaska i osnaženja robnih maraka chefova na gastronomskom tržištu te omogućuje vidljivost putem vlastite platforme Chefs TV.

Pablo Dagnino Pinasco, koji stoji iza čitava projekta, proputovao je čitav svijet, radeći mnogo godina s renomiranim svjetskim robnim markama, inspiriran ljubavlju prema kuhanju i vrhunskim dostignućima. Spoj iskustava nakon završenih studija kulinarstva i filma, područja kojima je pristupio s velikom strašću, inspirirao ga je da pokrene ovakav posao i na koncu postane direktor grupacije END TM. Njegov se poslovni pristup odlikuje dubokim i detaljnim razumijevanjem tržišta te objektivnim sagledavanjem novih koncepata. Sam će reći da posao nastoji voditi s otvorenom, inovativnom perspektivom, stvarajući međusobno obogaćujuće i korisne veze koje olakšavaju suradnju i pristup globalnom gastronomskom tržištu.

Zahvaljujući ogromnom stečenom iskustvu i brojnim kontaktima, koji su mu omogućili spajanje najrazličitijih sponzora, nagrađivanih restorana, proizvođača, talentiranih chefova, novinara, gastro kritičara, ali i ljubitelja kreativne kuhinje, Pablo je stvorio jedinstvene veze, osnažujući ih suradnjama, događanjima, publikacijama i sporazumima. U svemu, posebno zadovoljstvo predstavlja mu isticanje vrijednosti iznimnih profesionalaca i njihovih kultura, kao i jedinstvenih proizvoda, pridajući veliku važnost njihovoj globalnoj promociji. Nema sumnje da je akumulirano iskustvo s robnim markama bilo presudno pri stvaranju širokog portfelja klijenata i vođenju jedinstvenih projekata u Europi, Aziji, Južnoj i Srednjoj Americi.

Nakon što sam se s Pablom Dagninom Pinascom posljednjih godina susretao i družio na događanjima od Turske do Brazila, nedavno sam imao prilike s njim porazgovarati o njegovu radu i suvremenom pristupu promocije vrhunskih chefova svijeta.

Odakle potječe vaša ljubav prema kuhanju?
Kuhanje me prvi put zainteresiralo kad sam imao osam godina i kada su mi roditelji na izbor ponudili polaženje kuharske ili nogometne radionice. Na iznenađenje svih, odabrao sam kuhanje. To je bio prvi događaj koji me uveo u taj svijet. Inače, u mojoj se obitelji uvijek naveliko kuhalo i jelo je bilo iznimno važno. No, tek sam kao mladić počeo taj svijet istraživati na jednoj posve novoj razini.

Spoj kulinarskog i filmskog studija zvuči prilično neobično. Je li kreativnost za vas ono što povezuje ta dva polja?

Danas bih mogao reći jest, ali kad sam počinjao nisam tako razmišljao. I kuhanje i film bile su karijere za koje sam držao da ne zahtijevaju tako kompliciran i težak studij kao neke druge. Dakle, najsličnije su bile po tome što ih nisam držao teškima. Danas vjerujem da me ipak kreativnost navela da ujedinim obje te strasti.

S kojom idejom ste pokrenuli vlastiti posao i kako se on razvijao kroz vrijeme?

Počeo sam 2003, tvrtkom za audiovizualnu produkciju, a onda sam 2007. napravio svoju prvu gastronomsku produkciju s jednim argentinskim chefom. Godine su prolazile, a ja sam se na audiovizualnom polju ponovno povezao s gastronomijom tek 2014, kada sam odlučio ponovno spojiti moje dvije karijere. No tek 2017, zahvaljujući mojim kontaktima s važnim, nagrađivanim chefovima, počeo sam sa svojim suradnicima shvaćati da tu postoji potencijal za veliki posao. Tako da smo tek tijekom pandemije formalizirali ime i poslovni profil.

Radite s mnogim velikim chefovima i restoranima, ali i čitavim nizom specijaliziranih stručnjaka iz svih područja gastronomske industrije. Koliko je bilo važno izgraditi tako cjelovitu mrežu da biste mogli raditi u svim segmentima gastronomije?

Iznimno važno. Tijekom pandemije to je bilo nešto što je naglo zabljesnulo i počelo je rasti. Naša velika lista kontakata bila je presudna za ulazak u posao. U svakom slučaju, u cijelom je tom procesu bilo i stvari koje ne spominjemo, o kojima radije ne govorimo jer, kao i u svim poslovima, uvijek postoje tajne i stvari koje se prešućuju, u smislu važnih veza koje imate. Znate, mreža kontakata je ono što je prožimalo sav naš rad tijekom godina, a tako je i danas. Radi se kako o svjesnim, tako i o nesvjesnim vezama, koje su postupno sastavljale našu mrežu kontakata. To je bila temeljna točka za organizaciju poslova s velikim imenima.

Chefs Hunter je specijalizirana agencija posvećena poslovanju koja služi kao poveznica između chefova i gastronomskog sektora. Koja područja gastronomske promocije vaša tvrtka sada pokriva?

Kao Chefs Hunter mi smo PR agencija specijalizirana za važne, nagrađivane chefove i pokrivamo dva područja. S jedne strane, brinemo o potrebama velikih robnih maraka koje nemaju kontakta niti veze s našom chefovskom agendom. S druge strane, predstavljamo chefove, pomažemo im u izgradnji i implementaciji njihovog identiteta, stvaramo osoban odnos pun povjerenja, postavljamo i upravljamo njihovim programima, ali i realiziramo ekskluzivne veze i poslove s važnim međunarodnim utjecajima. U Chefs Hunteru nastojimo raditi s otvorenom i inovativnom perspektivom, stvarajući jedinstvene i međusobno obogaćujuće korisne veze koje olakšavaju put suradnje i pristup globalnom gastronomskom tržištu, i to događajima, publikacijama, sporazumima, uvijek ističući znanja tih velikih stručnjaka i vrijednosti njihove kulture.

Chefs Hunter u svom portfelju ima doista impresivan popis chefova. Koliko je u početku bilo teško privući velika imena, među kojima je i Ferran Adri
à, najutjecajniji chef naše ere?
Nije bilo lako, ali imena s kojima smo radili i radimo i danas sudjeluju u sva tri naša projekta. S jedne strane Chefs TV, s druge Chefs Hunter, a također i En Corto Producciones, dakle sva tri dijela END TM GROUP Corpa, grupacije čiji sam ja direktor. Te su djelatnosti međusobno isprepletene i u tome je naša komparativna prednost.

S obzirom na to da poznati chefovi često imaju veliki ego, je li s nekima od njih bilo teško surađivati i kako ste se s time nosili?

To je zapravo vrlo zanimljivo. Što se tiče rada sa chefovima, bilo nam je mnogo lakše raditi s velikim, priznatim imenima negoli s manje poznatim. Tako je to često i na svim drugim područjima. Poznato je da su najveći stručnjaci i autoriteti često najjednostavniji i najnormalniji ljudi. Vrijedno je pojasniti da smo primijetili važnu razliku u odnosu prema nama otkad smo počeli raditi s Ferranom Adrijom. Odjednom se odnos prema nama bitno izmijenio. Zahvaljujući suradnji s Ferranom Adrijom, ne tako poznati chefovi počeli su nas drugačije doživljavati, a obim našeg posla, kao što sam već spomenuo, počeo se ubrzano širiti na sve značajnija imena.

Možete li objasniti kanal društvenih medija Chefs TV?

To je kanal koji je rođen s idejom da služi chefovima i drugim profesionalcima koji se bave gastronomijom. To nam je bila najznačajnija publika, jer smo tim putem pričali o chefovima i za chefove. To nije kanal s fiksnim i stalnim tjednim objavama, jer su naši projekti uvijek bili specifični. Recimo, između 2016. i 2021. imali smo snažnu vezu s organizacijom The 50 Best Awards, s obzirom da je naša audiovizualna produkcijska tvrtka En Corto bila producent svog audiovizualnog materijala za njih. U tom procesu i glasači 50 Besta bili su bitni sudionici u razvoju naših projekata.

S kojom vrstom klijenata i projekata trenutačno radi vaša tvrtka?
Naša rasprostranjenost svijetom danas je velika i raste i dalje. Posvećeni smo izradi međunarodnih projekata i pokrivamo velika tržišta poput Azije, Europe, Afrike i naravno Južne i Srednje Amerike, jer smo otud krenuli. Trenutačno najviše radimo s velikim robnim markama širom svijeta, organizirajući za njih boutique događanja. Sjedište nam se danas strateški nalazi u Miamiju.

Možete li detaljnije objasniti svoj pristup razumijevanju tržišta i objektivni pristup novim konceptima, odnosno kako to funkcionira u praksi?

Mogu, recimo, na primjeru En Corta, projekta od kojeg je sve krenulo prema gastronomiji. U početku je En Corto bio studio koji je zahtijevao mnogo zaposlenika, jer su postojale različite uloge koje je trebalo pokriti - direktor fotografije, prva i druga kamera, fokuser za svaku i još mnogo pomoćnog i administrativnog osoblja. Danas je takav način rada neizvediv, pa je En Corto, kao producent audiovizualnog materijala, postao manji, centraliziran projekt. Naime, shvatili smo da se robne marke i njihove potrebe mijenjaju, a troškovi podrške i transfera mnogo ljudi predstavlja iznimno visok izdatak, čak i za takve velike, međunarodne kompanije. Istovremeno, društvene mreže su promijenile fokus, pa se posao značajno izmijenio. Promijenila se shema rada i morali smo se prilagoditi. Dakle, treba stalno pratiti promjene u razvoju klijenata, objektivno sagledavati sve aspekte trenutačne situacije određenog tržišta i globalno stanje, pa se svemu primjereno prilagođavati. Sve se to događa neprestano, a često i vrlo brzo, pa čitav poslovni sustav treba biti prilagodljiv. U tom sam procesu morao naučiti i kako biti osoba koja pokriva više uloga i pritom pruža jednako kvalitetnu uslugu, odnosno proizvod. Bio je to popriličan izazov, u kojem ja doduše uživam i nastavljam uživati, izazov na koji sam se navikao, iz nužde.

Koliko je bilo teško nametnuti se u svijetu međunarodne gastronomije i postati svjetsko ime kakvo ste danas?

Znate, preporuke su, nakon uspješno obavljenih poslova, dolazile same od sebe, uspostavljali su se novi i brojniji kontakti i agenda je rasla. Recimo, u slučaju marke 50 Best, polako su nas počeli sve bolje upoznavati, preporuke su bile sve značajnije i od sve utjecajnijih ljudi, pa su se odvažili povjeriti nam sve veće stvari. Naš najbolji saveznik bili su odlučnost, ustrajnost i vrijeme. U tom spomenutom slučaju moram zahvaliti velikom broju ljudi. Posebno su nam mnoga vrata otvorili neki važni chefovi, a povjerenje u naš projekt utiralo je daljnji put. Jedan posao vodi vas do drugoga, reputacija se širi, kao i mogućnosti u različitim smjerovima.

Tijekom posljednjeg desetljeća u svijetu gastronomije bilježimo povećano zanimanje za specifične nacionalne i regionalne kuhinje. Kako objašnjavate taj trend i koliki je, prema vašem iskustvu, utjecaj te multikulturalne razmjene?

Taj je model sada već malo zastario, odnosno usporio i sve se povodi trendom fokusiranja na male proizvođače. Istovremeno, svi ti restorani cijeli život surađuju i s velikim tvrtkama. Ako je tu namjera transparentna, to mi se čini vrlo važnim i vrijednim. Naime, multikulturalna razmjena, ponovno promišljanje sebe, upoznavanje novih kultura i okusa nova su vrata za chefove koji su umorni od stalnog ponavljanja iste stvari. Mislim da je iznimno važno širenje njihova uma i njihove kuhinje, odnosno na neki ih način izvući iz onoga što su navikli davati.

Uzimajući u obzir bogatstvo aktualne svjetske gastronomije u kulinarskim stilovima, mislite li da će u budućnosti za svakoga biti dovoljno publike?

Znate, mnogo putujem i studirao sam kulinarstvo, ali svejedno mislim da nisam osoba koja bi dala najsuvisliji odgovor na to pitanje. Naime, promjene koje se događaju tako brzo znatno otežavaju predvidjeti što će se dogoditi u budućnosti. Pogledajte samo kakav je utjecaj imala pandemija i koliko smo iz tog, relativno kratkotrajnog, iskustva naučili.

Kad smo već kod pandemije, kako je ona utjecala na sva područja koja pokriva vaša tvrtka, a posebno na događanja?

Mislim da bi vam najbolji odgovor dali sami chefovi, oni koji su iz prve ruke, kroz svoju profesiju, proživjeli pandemiju. U našem slučaju, pandemija je imala vrlo jak utjecaj na naše projekte. Naime, putovanja su bitan dio naše djelatnosti, pa je, zbog pandemije, sve povezano s njima naglo stalo. Ali, kao i kod svih velikih udaraca, i taj nas je mnogo čemu naučio. Povratak na normalno? Ne znam, nadam se da je moguć, ali ništa nije sigurno. Ono što me ispunjava optimizmom jest naša mogućnost prilagodbe, sustav koji smo uspostavili baš zbog nepredviđenih okolnosti. Ona čuva naš posao, ali i osigurava nastavak razvoja i uspjeh naših klijenata u sve neizvjesnijim okolnostima.